דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיל המעבר אצל גברים- יש דבר כזה! 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 807   [ נצפה 3198 פעמים ]

 גיל המעבר אצל גברים, המכונה אנדרופאוזה , נובע מירידה הדרגתית ברמות הטסטוסטרון בסביבות גילאי ה 50-40. בעזרת בדיקת דם פשוטה של רמות הטסטוסטרון בדם ניתן לאבחן את גיל המעבר אצל גברים ולשקול את הטיפול המתאים.

טסטוסטרון הוא ההורמון הזכרי העיקרי המיוצר באשכים ובבלוטת האדרנל אחראי על יצירת זרע ודחף מיני, ירידה בחוזק השריר, במסה ובכושר הגופני. מאחר והירידה הינה הדרגתית ולעיתים אינה מלווה בתסמינים כלשהם מקשה על אבחון גיל המעבר אצל גברים בקרב רופאים. לעומת זאת ,גיל המעבר אצל נשים נובע מירידה משמעותית ברמות האסטרוגן עד להפסקה מוחלטת בהפרשתו ואיבוד הפוריות. לכן קל יותר לאבחן מתי אישה נכנסת לגיל המעבר ולהגדיר תקופה זו כמעבר.

גיל המעבר אצל גברים מאופיין בירידה פחות משמעותית ברמות הטסטוסטרון. לכן, התסמינים המאפיינים תקופה זו פחות אקוטיים ואין פגיעה בפוריון   (עדיין יש ייצור זרע). התסמינים המאפיינים את גיל המעבר אצל גברים דומים לאלו של הנשים אולם הם פחות תכופים:
1. ירידה בחשק המיני
2. גלי חום
3. הזעות לילה
4. עייפות, תשישות
5. כאבי מפרקים ושרירים
6. עצבנות
7. שינויים במצב הרוח
8. השמנה

מרבית הגברים מתלוננים בגיל המעבר על ירידה בחשק המיני ועל בעיות זקפה. אולם, חשוב לציין כי ישנם גברים שיעברו את גיל המעבר בצורה חלקה כיוון שהירידה ברמות ההורמונים לא תהיה משמעותית עבורם.

גיל המעבר אצל גברים יכול להתבטא גם במישור הנפשי ולהגיע עד  דיכאון , אובדן החשק וחוסר הנאה. גם תסמינים אלה יכולים לחלוף בעזרת דיקור מקצועי. כמובן, שקיים חיבור בין המצב הגופני והנפשי, ולעתים יש השפעה הדדית ביניהם. כך, כאשר מטפלים בביטויים הפיזיים המצב הנפשי משתפר גם כן.

הגורמים לגיל המעבר אצל גברים:
החל מגיל  30 מסתמנת ירידה ברמות הטסטוסטרון  של כ 10% בעשור. ירידה זו אינה מעידה על מחלה כלשהי אלא היא חלק מתהליך פיזיולוגי צפוי. באותה התקופה עולה רמת ה-SHBG או גלובולין, חלבון הקושר הורמוני מין ומונע ממנו להגיע אל אתרי המטרה. ההורמונים בצורתם הפעילה נמדדים לפי צורתם החופשית בדם.

הטיפול המוצע כיום ברפואה הקונבנציונאלית, לתופעות גיל המעבר אצל גברים הוא טיפול הורמונאלי חלופי (Testosterone Replacement Therapy) הכרוכות בתופעות לוואי שהחמורה מבניהם היא מחלת הסרטן. מאחר ורוב הגברים מעל גיל 50 יסבלו, ברמות שונות של חומרה, מהגדלה שפירה של הפרוסטטה, החשש הוא שאם קיימת בעיה בערמונית, מתן טיפול הורמונלי חלופי  עלול לתרום להגדלה השפירה של בלוטת הערמונית.
הטיפול ההורמונאלי יינתן רק לאחר שלילה של מחלות העלולות לגרום לירידה ברמות טסטוסטרון, כגון: סוכרת, מחלות הפוגעות בלב ו/או בריאות.

טיפול בתופעות גילה המעבר אצל גברים באמצעות הרפואה הסינית:
עיקר הטיפול מתרכז בשינוי הרגלי תזונה ודיקור בנקודות ההשפעה על פעילות המערכות האחראיות על תופעות גיל המעבר וזאת על מנת לאפשר לגוף להתאים עצמו בצורה טבעית, מבוקרת ומתונה לשינויים.
מטרת  הטיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות דיקור סיני לחזק את איכות היאנג בגוף.

שלב ראשון של טיפול הדיקור הסיני בתופעות גיל המעבר מבוסס על כעשרה טיפולי דיקור של פעם בשבוע שמטרתו להחזיר לגוף את האיזונים הנדרשים. לאחר שלב זה המטופל מרגיש הקלה משמעותית בעוצמת הסימפטומים כאשר הוא נתון למעקב אחר תגובת הגוף. בסיומו של שלב הטיפול הראשון שוקלים שילוב סדרות נוספות של טיפולי דיקור סיני. במהלך תקופת הטיפול יש לשנות את הרגלי התזונה ולצרוך מזונות המתאימים לאבחנה (מזונות מקררים/ מחזקים/ מניעים וכד').

לטיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות דיקור סיני תוצאות מצוינות מוכחות בעיקר לגבי הסימפטומים של הורדת גלי חום, שיפור אנרגיות, יציאה מדיכאון ושיפור איכות שינה.
הרפואה הסינית מייחסת לכליות את מקור אנרגיית היאנג ומכאן שרוב תופעות גיל המעבר נגרמות בשל "חוסר יאנג בכליות" או "חוסר איזון בין יין ויאנג הכליות". כמובן, שישנם איברים אחרים שמעורבים כמו הלב והכבד (כאיבר ותפקוד ברפואה הסינית).
חוסר יאנג בגוף  הנמצא בגיל המעבר מפר את האיזון בין מערכות יין ליאנג כאשר עודף באנרגיות היאנג (האנרגיה המחממת) גורם לסימפטומים של חום ויובש בנוסף לסימפטומים נוספים הקשורים ל"חוסר יין בכליות" המודגשים בגיל המעבר כמו נשירת שיער, כאבים בגב התחתון ובברכיים.
לסיכום "יאנג" היא האנרגיה החמה הפעילה וה"יין" היא האנרגיה הקרה והמרגיעה, כאשר מטרת הדיקור הסיני היא להחזיר לגוף בגיל המעבר את האיזון שהופר בין מערכות האנרגיה.
 

התאמת הדיקור הסיני למטופל
סוד הצלחת טיפול הדיקור בתופעות גיל המעבר הוא התאמת הטיפול בצורה פרטנית לכל מטופל בתואם למאפיינים האינדיבידואלים שלו. התאמת הטיפול מחייבת אבחון מעמיק של המטופל  הנעשה בצורה מקצועית ובבקרה מתמשכת לאורך הטיפול. חשוב להבין שלא ניתן לתת טיפול זהה למטופלים גם לא במצבים בהם הסימפטומים זהים. יש להתאים את מיקום נקודות הדיקור, העוצמה ומשך הטיפול לכל אישה ואישה.
על מנת להבטיח הצלחה בטיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות דיקור סיני יש להקפיד להתקשר עם מטפלת בעלת ידע, ניסיון וכישורים ספציפיים בנושא זה.

שאלון גיל המעבר

האם אתה בגיל המעבר?
1. האם יש לך ירידה בכוח הגופני וברמת הסבולת?
2. האם אתה חש חסר אנרגיה?
3. האם אתה סובל מירידה בחשק המיני?
4. האם אתה מרגיש מדוכדך מהרגיל וסובל ממצבי רוח?
5. האם איבדת גובה?
6. האם שמת לב לירידה בשמחת החיים?
7. האם שמת לב לירידה בכושר הספורטיבי?
8. האם הרגשת בירידה בכושר בעבודה?
9. האם הרגשת שהזקפה שלך נמשכת פחות זמן וחזקה פחות?
10. האם אתה נרדם אחרי ארוחת הערב?


אם ענית על יותר משבע שאלות בחיוב,
התקשר- 0526146854


 
 
 
 


  

עדי אספינו- ברגמן B.A, Dip. Acגיל המעבר - רפואה סיניתטיפולי דיקור  ודיאטה מאוזנתwww.ady.co.il  | 052-6146854רעננה, אחוזה 198




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב